Δημοφιλείς αναρτήσεις

Παρασκευή 20 Μαΐου 2022

Ανδρέας Τσιρώνης: "Η συλλογή μου αποτελείται από τεύχη που έχουν για μένα συναισθηματική αξία"

Ανδρέας Τσιρώνης (ερευνητής – συλλέκτης – αναγνώστης - μελετητής) 

(Συνέντευξη στο Νίκο Δ. - Θ. Νικολαΐδη)

Φίλε Ανδρέα μας έχει πραγματικά εντυπωσιάσει, όλα αυτά τα χρόνια, με τις απίστευτες γνώσεις σου σχετικά με τα εικονογραφημένα περιοδικά που κυκλοφόρησαν στην Ελλάδα κατά τις προηγούμενες δεκαετίες! Θα ήθελες να μας αποκαλύψεις το «κλειδί» αυτού του πολύτιμου «θησαυρού» της μνήμης σου ;

Δεν νομίζω ότι υπάρχει κάποιο κλειδί, απλά η αρκετά καλή μνήμη μου καθώς και ίσως το ότι τα αγαπημένα μου εικονογραφημένα όταν άρχισα εγώ να διαβάζω  δεν τα αγόραζα κάθε εβδομάδα από το περίπτερο όπως σχεδόν όλοι αλλά είχα στα χέρια μου ολοκληρωμένες τις σειρές (Μπλεκ-Ζαγκόρ-Όμπραξ) και μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα διαβάζοντας τα μου έμειναν χαραγμένα στο μυαλό.

Πόσα κόμικς περιλαμβάνονται στη βιβλιοθήκη σου ;

Μην νομίζεις ότι έχω κάποια φοβερά μεγάλη συλλογή, πριν αρκετά χρόνια είχα 2 με 3 χιλιάδες περισσότερα αλλά όταν χρειάστηκε για λόγους εργασίας να λείψω για κάποιο διάστημα από το σπίτι οι γονείς μου τα μετέφεραν από το σπίτι στην αποθήκη όπου μέχρι να καταλάβω τι έγινε έκαναν πάρτι τα ποντίκια. Βρήκα ξανά αρκετά και προσπαθώ η συλλογή μου να αποτελείτaι εκτός από λίγες εξαιρέσεις από τεύχη που έχουν για μένα συναισθηματική αξία παρά συλλεκτική και οικονομική.

Έχεις σκεφτεί, ποτέ, τη συγγραφή κάποιας μελέτης για όλο αυτό το υλικό που βρίσκεται στη διάθεσή σου ;

Είναι αλήθεια ότι θα ήθελα κάποια στιγμή να μπορούσα να μεταφέρω αυτά που γνωρίζω για τους αγαπημένους μας χάρτινους ήρωες σε όλους τους φίλους των εικονογραφημένων αλλά δεν υπάρχει ελεύθερος χρόνος για κάτι τέτοιο και ούτε διαθέτω και την τεχνική για την συγγραφή μιας μελέτης και θα χρειαζόμουν αρκετή βοήθεια από κάποιον που γνωρίζει. 

Ποιος είναι ο αγαπημένος σου δημιουργός κόμικς, διαχρονικά, Έλληνας ή/και ξένος, δεν έχει σημασία.

Οι EsseGesse και οι Nolitta- Ferri.

Υπάρχουν στην περιοχή σου και άλλοι λάτρεις των κόμικς ; Πως βλέπεις τη νέα γενιά από την αναγνωστική άποψη ; Διαβάζουν, γενικότερα, κόμικς ή λογοτεχνία ;

Δυστυχώς στην περιοχή μου υπάρχουν ελάχιστοι που ασχολούνται με τα κόμικς, από τους φίλους μου που παλιά ανταλλάσσαμε κόμικς δεν ασχολείται πλέον κανένας και από την νέα γενιά προτιμούν να ασχολούνται με άλλα πράγματα.

Ένα μήνυμά σου προς την υπόλοιπη παρέα των «Κόμικς που Αγαπήσαμε», ποιο θα ήταν ;

Πρέπει να προσπαθήσουμε να φέρουμε τη νέα γενιά κοντά στα κόμικς γιατί πέραν του ότι θα ξεφύγουν λίγο από τα κινητά πρέπει να τα αφήσουμε  και σε κάποιους που θα εκτιμήσουν όλα αυτά τα αριστουργήματα και να μην δούμε σε λίγα χρόνια να ανάβουν το τζάκι με αυτά.

Σε ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σου! 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου