(του Νίκου Δημ.
Νικολαΐδη)
Στα τέλη Ιουνίου
του 1994 το εμβληματικό περιοδικό «Μπλεκ» είχε πια ολοκληρώσει τον ιστορικό του
κύκλο (εβδομαδιαίας συχνότητας) ύστερα από 25 ολόκληρα χρόνια ανελλιπούς
παρουσίας στα περίπτερα της χώρας, συμπληρώνοντας τον εκπληκτικό αριθμό των
1.304 τευχών ενιαίας αρίθμησης σε τέσσερις αλλεπάλληλες περιόδους έκδοσης
(μικρής διάστασης, μεγαλύτερης διάστασης, «νέας δυναμικής» περιόδου και «νέας»
περιόδου). Έκτοτε, οι υπεύθυνοι του εντύπου, δηλαδή ο αείμνηστος Στέλιος
Ανεμοδουράς (1917 - 2000), ο γιος του Γιώργος και η νύφη του Κατερίνα
Ρωσσίου-Ανεμοδουρά, πήραν την απόφαση να συνεχίσουν να βγάζουν τον τίτλο -πλέον
σε μηνιαία βάση- καθώς η αγορά είχε πλέον «στενέψει» δραματικά και τα κόστη
ανεβεί υπερβολικά.
Με έναρξη το νούμερο 1 (1.305) που κυκλοφόρησε τον Ιούλιο 1994 ο «Μπλεκ» θα έφτανε τελικά στα 1.312 τεύχη με το τελευταίο από αυτά να εκδίδεται τον ερχόμενο Φεβρουάριο (1995), οπότε και ξεκίνησαν οι «Συλλεκτικοί» -100σέλιδοι αρχικά- τόμοι, με συνοδευτικά τους τα ολιγοσέλιδα «Έξτρα Μπλεκ» τα οποία όμως περιείχαν μόλις μια εικονογραφημένη ιστορία, εκείνη του «Παιδιού Πάνθηρα» («The Leopard from Lime Street»).
Με έναρξη το νούμερο 1 (1.305) που κυκλοφόρησε τον Ιούλιο 1994 ο «Μπλεκ» θα έφτανε τελικά στα 1.312 τεύχη με το τελευταίο από αυτά να εκδίδεται τον ερχόμενο Φεβρουάριο (1995), οπότε και ξεκίνησαν οι «Συλλεκτικοί» -100σέλιδοι αρχικά- τόμοι, με συνοδευτικά τους τα ολιγοσέλιδα «Έξτρα Μπλεκ» τα οποία όμως περιείχαν μόλις μια εικονογραφημένη ιστορία, εκείνη του «Παιδιού Πάνθηρα» («The Leopard from Lime Street»).
Στην τελευταία
μας «γεύση» από την αλησμόνητη δεκαετία του ’90 παρουσιάζουμε σήμερα το τεύχος
5 (1.309) του Νοεμβρίου 1994 του «Μηνιαίου Νεανικού Περιοδικού» ΜΠΛΕΚ, όπως
χαρακτηριζόταν τόσο στο εξώφυλλό του, όσο και στην «ταυτότητα» (σελ. 3) Με
μεγαλύτερη διάσταση (22,5 Χ 13,5 εκατοστών) ήταν εξ’ ολοκλήρου έγχρωμο, αριθμούσε
συνολικά (μαζί με τις ένθετες) 132 σελίδες και κόστιζε 400 δρχ. Με νέα, «γοτθικού
ρυθμού» γραμματοσειρά στο λογότυπο, συνοδευόταν από ένα τεύχος της «Περιπέτειας»
αλλά και από πλήθος προσφορών, οι οποίες αναγράφονταν κάτω από την επιβλητική μορφή
του πρωταγωνιστή ταινιών δράσης Chuck Norris, ενός «ακαταμάχητου
ρέιντζερ», όπως αναγγελλόταν ο τίτλος της συνέντευξης με το δημοφιλή Αμερικανό ηθοποιό.
Υπεύθυνος
παραγωγής του εντύπου ήταν ο Παν. Κοκοβίκας, η επιμέλεια και οι διορθώσεις των
κειμένων ήταν ευθύνη της Κατερίνας Ρίζου, η καλλιτεχνική επιμέλεια της
Κατερίνας Βραχνού, η χρωμολιθογράφηση των Ελένης Καραδήμα και Ελένης Αγιαννίτη,
ενώ στους συνεργάτες έχουν ενταχθεί ο Σπύρος Λογοθέτης με το Γιάννη
Μερτζιανίδη.
Στις σελίδες 4-7
ο Νόρις μας πληροφορεί ότι «τα παιδιά της γειτονιάς με κορόιδευαν για το
ασθενικό μου σώμα» ενώ μας εξηγεί επίσης πως «αυτό που επιδιώκω στις ταινίες
μου είναι να εκπέμπω ένα θετικό ‘ίματζ’» κι ακόμη ότι «θέλω να είμαι
ευχάριστος, όπως ακριβώς και στην πραγματική ζωή, δε μ’ αρέσει η βία για τη βία».
Η υπόλοιπη
θεματολογία:
Σελίδες 8-9: «Σημεία
και Τέρατα», με παραλειπόμενα από τη ζωή των διαφόρων σταρ του Χόλιγουντ, του
μουσικού στερεώματος και της T.V. (Keanu Reeves, David Hasselhoff, Richard Dean Anderson, Sylvester Stallone, Jean-Claude Van Damme, Arnold Schwarzenegger, Kylie Minogue, Jon Bon Jovi, Axl των ‘Guns N’ Roses’).
Σελίδες 10-12: «Τα
νέα μοντέλα της ‘Harley-Davidson’ για το 1995».
Σελίδα 13: «Δημοψήφισμα
2/94»: Δελτίο προς συμπλήρωση εκ μέρους των αναγνωστών και αποστολή στη
διεύθυνση του περιοδικού, με την τελευταία ερώτηση να προτρέπει «νομίζετε ότι
κάτι λείπει από τον Μπλεκ και αν ναι, σημειώστε τι είναι αυτό».
Σελίδες 14-17:
Αφιέρωμα στις ταινίες Western της εποχής («Χορεύοντας με τους Λύκους», «Ασυγχώρητοι», «Sommersby», «Wyatt Earp», «Tobstone», «Maverick», «Bad Girls», «The Quick and the Dead», «Even Cowgirls Get the Blues», «The Cowboy Way»).
Σελίδες 18-19: «Roxette – Crash Boom Bang» (αναφορά στην έως τότε πορεία του
συγκροτήματος).
Σελίδες 20-21: «Οι
καινούριες σειρές στην T.V.» («Ταύρος με Τοξότη », «Αραχτοί και Light», «Ο Πέτρος και τα Κορίτσια του», «Λαβ
Σόρι», «Cherchez la Femme», «Οι Αθώοι της Πτέρυγας 5», «Εμείς κι Εμείς»).
Σελίδες 22-26: «Αθλητικό
Πανόραμα» από το Γιάννη Λιούμπη («Ο Π.Α.Ο. στους 16 της Ευρώπης», «Απειλείται η
ζωή του Αλεξάντερ Βολκόφ», «Αρχίζει το Πρωτάθλημα της Α1 στο βόλεϊ», «Εκατομμύρια
δολάρια στο μαγικό κόσμο του N.B.A.» και άλλα πολλά).
Σελίδα 27: «Στήλη
αναγνωστών» (και αγγελιών).
Σελίδα 28-30: «Computer Games».
Σελίδες 31-52: Η
εκπληκτικής ποιότητας ιστορία του Pietro Sartoris (1926 - 1989) «Δεμένος
στο κανόνι» με πρωταγωνιστή τον «ξανθό γίγα».
Σελίδες 53-61: «Κούτσα
κούτσα προς τη δόξα» («Limp Along Leslie») σε σχέδιο του Neville Wilson.
Σελίδες 62-71: «Το
Παιδί Πάνθηρας» (Eric Bradbury).
Σελίδες 72-81: «Ο
Μακαρονάς» (χιουμοριστική σειρά του Ιταλοβέλγου κομίστα -γεννημένου στα 1925- Dinno Attanasio με πρωτότυπο τίτλο «Signor Spaghetti» [1957 - 1986] και αρχική δημοσίευση στο περιοδικό «Tintin» [16.10.1957] σε κείμενα του αξεπέραστου Rene Coscinny [1926 - 1977]).
Σελίδα 82: «Με
χιούμορ και φαντασία» (ανέκδοτα αναγνωστών).
Σελίδες 83-129:
Το επικό «Storm» των Kelvin Gosnell και Don Lawrence (1928 – 2003) με το Άλμπουμ 8: «Η Πόλη
της Καταστροφής».
- Για το επόμενο τεύχος αναγγέλονταν (σελ. 130) «ο γάμος της δεκαετίας» (Michael Jackson – Lisa Marie Presley), «Claudia Schiffer: Μοντέλο ή Μάγισσα της Πασαρέλας;», «ΣΚΙ, το αγαπημένο σπορ του χειμώνα», «4Χ4: Πάνε παντού», «Computer Games: περισσότερα παιχνίδια», «Κερδίστε ένα σακίδιο ‘Polo’» «Video επιλογές» και άλλα πολλά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου