Δημοφιλείς αναρτήσεις

Τρίτη 17 Μαΐου 2022

Γιώργος Ι. Φαρδέλλος (αναγνώστης – συλλέκτης – μελετητής – αρθρογράφος των κόμικς)

 

(Συνέντευξη στο Νίκο Δ. - Θ. Νικολαΐδη)

- Αγαπητέ μου Γιώργο, τι ήταν αυτό που σε παρακίνησε να ασχοληθείς με τα εικονογραφημένα περιοδικά και γενικά με τη λογοτεχνία του είδους ;

- Μεγάλη η αγάπη μου για τα κόμικς από μικρός. Δεν το είχα τόσο με τα μεγάλα κείμενα και τις λίγες εικόνες, προτιμούσα τις πολλές (έγχρωμες) εικόνες με τα "συννεφάκια". Τότε βέβαια λίγα ήταν για μένα τα κόμικς αυτά, μιας και στηριζόμουν περισσότερο στο χαρτζιλίκι από τους γονείς μου. Η δημιουργία οικογένειας με έκανε να βάλω στον "πάγο" την αγάπη μου γι' αυτά, αλλά τα τελευταία χρόνια αναθερμάνθηκε. Και όντας πια οικονομικά ανεξάρτητος, η συλλογή μου όλο και μεγαλώνει...

Ποια είναι η άποψή σου για τη σημερινή –εγχώρια αλλά και διεθνή- κατάσταση, σχετικά με τα κόμικς ;

- Έλληνας είμαι, με ενδιαφέρει πιο πολύ η δική μας κατάσταση. Βλέπω μια άνθηση, που πολύ με ευχαριστεί στην Ελλάδα, και ως προς τους ξενόφερτους ήρωες, που μεταφράζονται οι περιπέτειές τους (Εκδόσεις "Μικρός Ήρως" κλπ), αλλά και ως προς τις πραγματικά αξιόλογες δουλειές Ελλήνων δημιουργών...

Προσωπικά, ποια σχολή κόμικς (ευρωπαϊκή ή άλλη) σε εκφράζει ;

- Η ιταλική εννοείται, λόγω Μπλεκ, Ζαγκόρ, Μαρκ, αλλά και η αμερικάνικη των δεκαετιών '40 και '50, επειδή από εκεί προέρχονται πολλά από τα τεύχη της σειράς "Κλασσικά Εικονογραφημένα", με τα οποία έχω έρωτα...

Τι δυνατότητες έχει κάποιος Έλληνας αναγνώστης ή συλλέκτης που κατοικεί σε επαρχιακή πόλη να προμηθευτεί τα αγαπημένα του κόμικς ;

- Στη μικρή μου πόλη, η κατάσταση είναι δραματική! Αν έρχεται ένα αντίτυπο από κάποια έκδοση που με ενδιαφέρει, θα πρέπει να στηθώ πρωί-πρωί στο περίπτερο, για να το προλάβω, πράγμα που δεν γίνεται, επειδή δουλεύω. Οπότε, οι επαρχιώτες πρέπει να καταφεύγουμε στη λύση της online παραγγελίας...

- Έχεις συνεισφέρει ένα ιδιαίτερα αξιόλογο έργο, με μεταφράσεις και παρουσιάσεις ξενόγλωσσων τίτλων, σε συγχαίρω για αυτό! Θέλεις να μοιραστείς μαζί μας την εντύπωσή σου από αυτό το project ;

Πολλά τα ξενόγλωσσα αγαπημένα μου τεύχη, παλιά στην πλειοψηφία τους. Κάποια βασισμένα σε μυθιστορήματα, κάποια σε ταινίες, κάποια σε αγαπημένες τηλεοπτικές σειρές. Αφού δεν τα είχα συναντήσει ποτέ στα ελληνικά και βρίσκοντάς τα πια εύκολα σαρωμένα στο διαδίκτυο, αποφάσισα κάποια στιγμή ν' αρχίσω να τα μεταφράζω, αντικαθιστώντας τα ξένα κείμενα στα "συννεφάκια", με τα αντίστοιχα μεταφρασμένα. Το έκανα βασικά επειδή ήθελα να τα βλέπω εγώ στα ελληνικά, αλλά τα ανέβασα ελεύθερα και στο διαδίκτυο, μέσω γνωστού φόρουμ, που δυστυχώς δεν υπάρχει πια. Περάσανε βέβαια τα χρόνια και πια δεν έχω τόση όρεξη και υπομονή να το κάνω...

Σε ευχαριστώ πάρα πολύ για το χρόνο σου, καλή συνέχεια στη μικρή μας κοινότητα !




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου