Τετάρτη 18 Αυγούστου 2010

Barbara, των Juan Zanotto και Ricardo Barreiro

Στην Ελλάδα γνωρίσαμε την Μπάρμπαρα το 1980 με το περιοδικό Σκαθάρι (17 τεύχη - Μέδουσα) αλλά κυρίως με το περιοδικό Σκορπιός που κυκλοφόρησε το 1985 η Μαμούθ Κόμικς σε 28 τεύχη (9 τόμους) και το άφησε ημιτελές. Σχεδιάστηκε από τον Juan Zanotto και γράφτηκε από τον Ricardo Barreiro και παρουσιάστηκε από το ιταλικό περιοδικό Scorpio το οποίο κυκλοφόρησε για 32 χρόνια στην γείτονα χώρα. Το περιοδικό έκανε γνωστή την Αργεντίνικη σχολή των κόμικ και για άλλη μια φορά οι Ιταλοί είχαν ένα κόμικ διαμάντι.




















Κυκλοφορεί στα ισπανικά, ιταλικά αλλά και γερμανικά όλη η ιστορία της Μπάρμπαρα σε 4 τόμους. Για τους Έλληνες είναι η μόνη ευκαιρία να διαβάσουν τη συνέχεια της αγαπημένης ιστορίας αφού η Μαμούθ μας έδωσε περίπου το 1/3 της σειράς χωρίς να είναι επίσης συνεπής αφού δεν την περιλαμβάνει σε όλα τα τεύχη του Σκορπιού (28).

Η σειρά βρίσκεται στη Γη μετά από μια εισβολή από μια αλλοδαπή ανθρωποειδή φυλή που ονομάζεται Adri. Μετά από μια επίθεση που φέρνει τη Γη σε μια πρωτόγονη κατάσταση, στέλνουν μια σειρά από ρομπότ δολοφόνους στην επιφάνεια του πλανήτη, Τα Κτήνη, με έργο την υποδούλωση κάθε επιζώντα ανθρώπου.

Η Bárbara είναι μέλος μιας υποτονικής φυλής που ζουν στην περιοχή που κάποτε ήταν το Μπουένος Άιρες, η οποία λατρεύει ένα από τα κτήνη με ανθρωποθυσίες. Η Bárbara αρνείται να υποβληθεί στο τελετουργικό του βιασμού από έναν από τους ιερείς της λατρείας, και απελάθηκε. Καταφέρνει να επιβιώσει τους κινδύνους της ελώδους περιοχής της πρώην μητρόπολης και ζει σε μία από τις βάσεις των Adri. Ανακαλύπτει την απάτη που διαπράχθηκε στη φυλή της, και αποφασίζει να ξεκινήσει μια επανάσταση, που ονομάζεται η Μεγάλη Επανάσταση.
Έχει λάβει, επίσης, τηλεπαθητικές δυνάμεις, που της επιτρέπουν να επικοινωνεί με τα φυτά και τα ζώα. Οι ίδιες ικανότητες μπορεί τώρα να βρεθούν στη νέα γενιά των ανθρώπων, αλλά ακόμη πιο ισχυρές από τις δικές της, και συμβάλλουν καθοριστικά στην τελική καταστροφή των ξένων εισβολέων.
Παρότι η σειρά έχει σε πρώτο πλάνο το φανταστικό στοιχείο, είναι πολύ ανθρώπινη και ρομαντική με αρκετά δραματικά στοιχεία που σε κάνουν να την αγαπήσεις. Έψαξα αρκετά για αγγλική μετάφραση των 4ρων τόμων αλλά δεν νομίζω να κυκλοφόρησε ποτέ η δεν είναι διαθέσιμη στο διαδίκτυο. Ετσι αρκούμε στην παρουσίαση των τόμων στα ισπανικά, όπου τουλάχιστον θα μπορέσετε να ολοκληρώσετε την ιστορία που τόσο άδικα διακόπηκε στην Ελλάδα από την Μαμούθ Κόμικς.


Barbara Rapidshare link


12 σχόλια:

  1. Και πολυ παιδι η Μπαρμπι. Κανενα τηλεφωνο της υπαρχει? Οχι οτι εχω καμια ελπιδα αλλα τουλαχιστον μετρα η προσπαθεια. Χι χι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αν είναι έτσι τα κορίτσια στην Αργεντινή τότε του χρόνου διακοπές εκεί. Πάντως Πάνο αξίζει πολύ η ιστορία. Ειναι η 2η πιο δημοφιλής της σχολής αυτής μετά το Ετερνάουτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κατατοπιστική η παρουσίασή σου Ηunter. Ομολογώ ότι ποτέ δεν διάβασα κάποιο από τα περιοδικά Σκαθάρι ή/και Σκορπιός. Δεν ξέρω γιατί! Το μάτι μου όμως έπεσε σε κάποια παλιά τεύχη από αυτά, στο Μοναστηράκι. Θα κατέβω αύριο το πρωί, να δω τι θα βρω. Θα έλεγα ότι είναι ένα αρκετά ενδιαφέρον κόμικ, για εμένα τουλάχιστον και μετά την παρουσίασή σου αλλά και το ολοκληρωμένο Link που μας έδωσες. Ισπανικά δεν ξέρω αλλά τα σκίτσα υπέρ βοηθούν, καθώς και τα λατινικά οπότε, παλεύεται κάπως η κατάσταση! Και τέλος όπως κάνω και στα περισότερα μου σχόλια,κλείνω με την ευχή να επανακυκλοφορήσει και αυτό το κόμικ, κάποια στιγμή από κάποιον εκδότη Χριστιανό ή Μουσουλμάνο δεν έχει σημασία. Πάντως,ευλογημένος θα είναι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αγαπητέ Κώστα,

    Θα κάνουμε στην πορεία παρουσίαση του Σκορπιού και του Σκαθαριου. Ουσιαστικά ο Σκορπιός ήταν μια δεύτερη προσπάθεια του ιδίου περιοδικού πιο εξελιγμένη η οποία δεν κατάφερε να βρεί πάλι σταθερό κοινό. Η Μπάρμπαρα ήταν μια μόνο από τις ιστορίες. Υπήρχαν ακόμη ο Γιορ ο κυνηγός, Αλβαρ Μαγιορ, Λαρρυ Μαννίνο, Ετερνάουτα, Καγιέννα, Μάντυ Ρίλευ, Νεκράδαμος και φυσικά ο Σκορπιός. Δεν είναι δύσκολο να βρεθούν τα τεύχη του Σκορπιου ειδικά από τόμο. Κι εγώ φέτος τα απέκτησα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Νικόλα συγχαρητήρια για την παρουσίαση! Ομολογώ ότι για τα περιοδικά αυτά οι γνώσεις μου είναι μηδαμινές, ωστόσο απ' ότι διαβάζω μάλλον έχασα που δεν τα αγόραζα ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Νίκο ούτε εγώ είχα ιδέα. Η σχέση μου με τα κόμικ διακόπηκε την δεκαετία του 80. Κάπου εκεί η δική μας γενιά σταμάτησε να αγοράζει. Συνηθισμένη στα έντυπα όπως το Μπλεκ, το Αγόρι και τους Καουμπόηδες (τα οποία έφταναν στο τέλος τους) δεν μπόρεσε να περάσει στα νέα εποχή κόμικ.
    Χάρη στη δική μας γνωριμία και την επιστροφή μου στο χώρο και τη συλλογή τευχών, γνώρισα και τα υπόλοιπα περιοδικά των δεκαετιών του 80 και 90, πολλά εκ των οποίων είναι πραγματικά αξιόλογα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΟΚ Barbara και Σκορπιός λοιπόν. Και Σκαθάρι παλιότερα. Δεν με άρεσε ιδιαίτερα. Ανώτερο ίσως σχεδιαστικά και σεναριακά από τα εμπορικά λαϊκά Ιταλικής προέλευσης που αγαπάμε αλλά "άψυχο" και πλαστικό στα μάτια μου σε σύγκριση με τις καλές ιστορίες τους π.χ Μίστερ Νο, Ζαγκόρ. Από την άλλη αν το συγκρίνεις με τα Αμερικανικής ή Αγγλικής παραγωγής χάνει απελπιστικά στο σενάριο. Εύκολες απίστευτες λύσεις στα προβλήματα, από μηχανής θεοί ή δράκοι, ο ήρωας διαφεύγει οι κακοί πεθαίνουν και η ιστορία κλείνει εύκολα.

    Γενικά την Barbara, τον Μάντυ Ρίλευ, τον Σκορπιό, τον Λάρυ Μανίνο και τα υπόλοιπα, τα θεωρώ δείγματα μιας σχολής με ταλαντούχους δημιουργούς (εξ ου και τα καλά σκίτσα και αραιότερα το σενάρια) που τους έλειπε όμως η καθοδήγηση και ο έλεγχος. Αυτό δηλαδή που κάνει ένας editor. Δίνει κατευθύνσεις, διορθώνει απορρίπτει. Τίποτα δεν είναι τυχαίο και για αυτό παρόλο που βγήκαν (εις διπλούν) εποχές που υπήρχε ακόμα αναγνωστικό κοινό δεν έπιασαν.
    Όλη αυτή η επίφαση της δήθεν ποιότητας που προσπαθούσαν να πλασσάρουν δεν με συγκίνησε ποτέ. Προφανώς το ίδιο και τους υπόλοιπους αναγνώστες

    Βέβαια αυτό είναι μόνο η γνώμη μου. Όλοι έχουμε (μαζί με κάτι άλλο από μία).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Κωστή,
    Σεβαστή η γνώμη σου. Τα είχαμε πει και παλαιότερα για το Σκορπιό και τους Αργεντινούς. Σαφως και υπήρχαν μέτρια δείγματα (Σκορπιος - Λαρυ Μανίνο)αλλά υπήρχαν και αξιόλογες ιστορίες όπως η Μπάρμπαρα, ο Αλβαρ Μαγιόρ, ο Γιορ και φυσικά ο Ετερνάουτα με παγκόσμια επιτυχία. Ειναι σαφής η διαφορά από την Ευρωπαική γραφή και σχεδίαση και καμιά σχέση με αυτά που μεγαλώσαμε εμείς. Αυτό δεν τα κάνει λιγότερο σημαντικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Όπως τα λες είναι Νίκο. Ας συνέχιζαν να βγαίνουν και ας μη με άρεσαν. Θα τα παίρνα και αυτά. Άντε τώρα να συμπληρώσεις και το Σκαθάρι να είσαι πλήρης από Αργεντινή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Μπάρμπαρα...
    Μαζί με την Ντιάνα (Μικρός Κάου-μπόυ), τα δύο πιο θεσπέσια πλάσματα της εφηβικής μου κομικσικής περιόδου!!
    Πολύ καλό σχέδιο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Μόλις ανακάλυψα το blog σας. Συγχαρητήρια για την πολύ καλή δουλειά που κάνετε.Θέλω να σας ευχαριστήσω για το σκανάρισμα και τη δημοσίευση του τόμου της Μπάρμπαρα (αν και είναι στα ισπανικά πιστεύω πως με τη βοήθεια του google translator θα το διαβάσω).
    Ελπίζω στο μέλλον να δημοσιεύσετε και τα τεύχη από τα περιοδικά "Σκαθάρι" και "Σκορπιός" Επίσης θέλω να σας ενημερώσω ότι στη ιστοσελιδα μου στο διαδίκτυο έχω αναρτήσει κάποια σκαναρισμένα τεύχη από τη συλλογή μου. Οποιος θέλει μπορεί να την επισκευθεί στο link (επιτρέπονται τα link ετσι;)
    http://sites.google.com/site/theosbazaar/komiks-diaplanetika

    και πάλι Συγχαρητήρια!
    Θεόδωρος Μπλίτσας
    tblitsas@gmail.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΔΑΝΕΙΟ: Ελκυστικές τιμές για όλα τα έργα σας!
    Χρειάζεστε χρήματα, να λύσετε ένα πρόβλημα, να αγοράσετε ένα νέο όχημα,
    να χτίσει ένα σπίτι, να κάνει μια επένδυση, να προετοιμαστεί για την επόμενη
    διακοπές, επαναλάβετε τη διακόσμηση, ακόμη και να συνειδητοποιήσετε τα έργα που εσείς
    είναι πιο σημαντικά, επωφεληθείτε από τα ελκυστικά επιτόκια του Προσωπικού Δανείου LINA που κυμαίνονται από 1.000 ευρώ έως 25.000.000 ευρώ με ποσοστό 2% έως 4%.
    Επιλέξτε το ποσό σας και πάρτε το χρόνο για να ξεπληρώσετε!
    Επικοινωνήστε μαζί μας για περισσότερες πληροφορίες.
    e-mail: lina.financias@gmail.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή